New Edition: Guide on Fixed-Term Contracts in Higher Education and Research - Neue Auflage: Leitfaden zu befristeten Verträgen in der Hochschulbildung und Forschung (Wissenschaftszeitvertragsgesetz) auf Englisch

For many people, the rules governing fixed-term employment, particularly the Wissenschaftszeitvertragsgesetz (WissZeitVG) are a mystery. But sooner or later – and certainly when their contract is about to expire – they will be confronted with the detailed implications.

GEW (Education and Science Workers' Union) compiled a guide to offer practical orientation to employees and their representatives as they set about this implementation. Apart from explanatory notes on the provisions of the law itself, this booklet contains advice and concrete examples.

This new version of the Guide includes the additional provisions that were incorporated into the Wissenschaftszeitvertragsgesetz with the adoption on 25 May 2020 of a new piece of legislation on support for academics and students, the Wissenschafts und Studierendenunterstützungsgesetz, which took effect retrospectively from 1 March 2020.

Please forward this information as widely as possible, especially to international PhD students and Postdocs.

FURTHER INFORMATION AND DOWNLOAD OF THE ENGLISH VERSION:

New Edition: Guide on Fixed-Term Contracts in Higher Education and Research (gew.de)

Für viele Wissenschaftler sind die Regeln für befristete Arbeitsverhältnisse, insbesondere das Wissenschaftszeitvertragsgesetz (WissZeitVG), ein Rätsel. Doch früher oder später - und erst recht, wenn ihr Vertrag ausläuft - werden sie mit den Einzelheiten konfrontiert.

Die GEW (Gewerkschaft Erziehung und Wissenschaft) hat einen Leitfaden erstellt, der den Beschäftigten und ihren Vertretern bei der Umsetzung eine praktische Orientierung bietet. Neben Erläuterungen zu den Bestimmungen des Gesetzes selbst enthält diese Broschüre auch Ratschläge und konkrete Beispiele.

Die Neuauflage des Leitfadens auf Englisch enthält die zusätzlichen Regelungen, die mit dem am 25. Mai 2020 verabschiedeten Wissenschafts- und Studierendenunterstützungsgesetz rückwirkend zum 1. März 2020 in das Wissenschaftszeitvertragsgesetz aufgenommen wurden.

Bitte leiten Sie diese Information so weit wie möglich an die internationalen wissenschaftlichen Mitarbeiter weiter.

WEITERE INFORMATIONEN UND DOWNLOAD: